اجرای فیبر نوری منازل و کسب وکارها درسطح شهر

خبر خوش دیگر به شهروندان عزیز

اجرای فیبر نوری منازل و کسب وکارها درسطح شهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر استهبان؛ امروز مهندس سهرابی مدیر عامل ارتباطات آسیا تک در استان فارس باحضور در دفتر شهردار قرارداد اجرای شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کار ها را امضا کرد .
در این دیدار مهندس جوکار گفت: با توجه به نیاز روزافزون کسب و کارها به پهنای باند بیشتر و برنامه های کاربردی که به سرعت و نرخ داده بالا احتیاج دارند، یک اتصال اینترنتی سریع، ثابت و امن مورد نیاز است و فیبرنوری راه مطمئنی برای انعطاف پذیری و پایداری شبکه است و این پروژه بعنوان یکی از پروژه های اولویت دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرعت در کشور در حال اجرا است تا بسیاری از مشکلات تاخیری که کاربران در اینترنت کابلی تجربه می کردند را حذف کند.

وی افزود: درشهر استهبان نیز پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر استهبان با اجرای 30کیلومتر شبکه فیبرنوری توسط شرکت آسیا تک با هزینه ای بالغ بر 45میلیارد تومان به درب منازل می آید و جریان روان و ثابت اینترنت با سرعت هایی نزدیک به یک گیگابیت بر ثانیه تحویل شهروندان و کسب و کارها ی استهبانی خواهد شد.
مهندس جوکار گفت :پیرو هماهنگی انجام شده بزودی شرکت آسیا تک براساس طرح تفصیلی شهر اقدام به طراحی فاز به فاز شهر خواهد کرد بلافاصله اقدام به انتخاب پیمانکار خواهد کرد وانشالله تاپایان سال جاری بخش زیادی از این پروژه اجرا خواهد شد
مهندس سهرابی در این خصوص اعلام نمود؛ وزارت ارتباطات به منظور توسعه ارتباطات ثابت جهت گسترش اطلاعات و ارتقاء ظرفیت ها بر همین مبنا در کل کشور و متناسب با استان ها و شهرها و شهرستان ها این مسئولیت رو بین اپراتورهای مختلف تقسیم شده که در شهرستان استهبان این ماموریت به شرکت ارتباط داده های آسیا تک واگذار نموده است.
وی افزود ؛ در این مدل شبکه فیبرنوری به طور چشمگیری سرعت اتصال کاربران در مقایسه با فناوری های قدیمی مسی که در بیشتر مکان ها استفاده می‌شود، بالا می‌رود. FTTH سرعت اتصال حداقل 100 مگابیت در ثانیه (Mbps) افزایش می دهد. این سرعت 20 تا 100 برابر سریعتر از یک مودم کابلی معمولی یا اتصالات DSL است و این طرح متناسب با طرح جامع شهر طراحی می شود.
و همچنین این شبکه مزایایی از قبیل؛ قابلیت اطمینان و امنیت بالا ، ارائه اینترنت با سرعت بالا (با حداقل سرعت 100 Mbps) و انتقال صوت ، تصویر با کیفیت بالا، سیستم مدیریت شهری هوشمند و نظارت تصویری در سطح شهر با کیفیت بالا، دورا پزشکی، بازیهای آنلاین، اینترنت اشیا و کنترل و… ، ارائه سرویس های مانیتورینگ و حفاظتی، دوربین های مدار بسته و انتقال تصویر ، ایجاد شبکه پایدار با هزینه نگهداری کمتر نسبت به شبکه کابل مسی و وایرلس برخوردار خواهد بود.